Prik


Zoals u wellicht als trouwe lezer weet ;), besloot Flavie ongeveer een maand geleden dat ze geen fruit meer wilde eten.
Geen.
In tussentijd breidde ze die ban ook uit naar brood, al bleef ze wel flink op korstjes knabbelen.
Geen idee waar dat kind haar eigenzinnigheid vandaan haalt 😇


Sinds eergisteren gooit ze ook die korsten meteen op de grond, dus blijft over: papflessen en aardappelen/groenten/vis/vlees…

Vandaag was ik met haar bij de pediater voor haar vaccins van 1 jaar en bracht ik het toch maar eens ter sprake.
Mijn vermoeden klopt volgens haar: Little Miss Flavie test mij. En ze weet al verdomd goed waar de knoppen zitten 😉
Oplossing: niet boos worden (doe ik gelukkig niet) en laten merken dat zij het niet voor het zeggen heeft.
Met andere woorden: eet Mamzel geen fruit? Jammer, maar dan wacht ze maar tot de volgende maaltijd.

Vastberaden ging ik met haar naar huis.
Vanmiddag kreeg ze groenten met aardappelen en vlees.
Daarna dutje en dan was het moment van de waarheid er…
Ik had een mango geschild en in blokjes gesneden.
Omdat ze al een tijdje laat merken dat vooral hetgeen op een ander zijn bord ligt (lees: bij mij of bij Grote Kadee) interessant en lekker is, zette ik me aan tafel met haar kommetje fruit en een vork voor mij.
Prik prik prik en de interesse was gewekt!
Flavie heeft op haar eentje bijna de volledige mango naar binnen gesmikkeld (lekker vanaf mama haar vork natuurlijk, lepels dat is zo passé…)!!!

Morgen proberen we dat eens met banaan. Of met meloen. We zien wel.
Hopelijk heeft ze me tegen dan niet door… (haar brein werkt soms verduiveld snel…)

5 gedachtes over “Prik

  1. Wedden dat ze je morgen door heeft? 🙂 Het gooit me wel even terug in de tijd… lijkt allemaal zo lang geleden dat wij met onze kroost die eerste stapjes gezet hebben… Genieten is de boodschap!

Geef een reactie

