Kleine meisjes worden groot… maar nu nog even niet!


Vorige week werd ons Flavie gedoopt.
14 maanden is ze ondertussen al!
En ze groeit bijna terwijl je het ziet 🙂


Ze stapt nog niet zelfstandig, maar vindt het wel geweldig om rond te kruipen (lees: rond schuiven op haar achterwerk) en om aan twee handjes rond te marcheren.
Vooralsnog doet ze dat op Bobuxjes (voor de leken: een soort leren sloefkes, goed voor de ontwikkeling van de voet).
Maar na gisteren alles een keer te bespreken en te bekijken met de schone zussen, werd duidelijk dat ze aan een eerste paar schoenen toe is.

Flavie vandaag dus met mama naar de schoenwinkel!

Ik leg dat allemaal uit aan de vriendelijke verkoopster, waarop die Flavieke haar voet even wil opmeten voor de schoenmaat.
Dat gebeurt staand.
Alleen leek ons Flavie daar anders over te denken…
Staan??? Dat had je maar gedacht! 🙂

Na wat truken van de foor gebruikt te hebben, kon ons Mamzel haar voetje gemeten worden.
Een 21 (afhankelijk van de schoen uiteraard).
Waarop de verkoopster van dienst losbarst in een litanie over wat voor grote voeten mijn dochter toch wel heeft en dat “normale” kindjes als eerste schoen een 18, hooguit een 19 nodig hadden enzoverder enzovoort.

WAAR MOEIT GIJ U MEE, MENS??? 😈

Soit, ik was al lang niet meer van plan daar te kopen, maar laat ons maar eens passen om te zien wat dat geeft.
Schoentjes aan, Flavie op de grond “en laat nu maar eens zien hoe flink jij kan stappen meisje!”
Waarop Flavie stokstijf bleef staan en weigerde haar voeten te verzetten…
Zei ik al dat het een karakterke is?
Ze heeft uiteindelijk met veel moeite enkele stapjes gezet en ik heb tegen de verkoopster gezegd dat ik er nog eens over zou nadenken 😇

U voelt hem al komen zeker? Deze namiddag wilde dat kind alleen maar stappen!

Zal maar eens naar een andere winkel trekken met mijn kleine bigfoot zeker? (IK mag dat zeggen, het is MIJN dochter 😛)

5 gedachtes over “Kleine meisjes worden groot… maar nu nog even niet!

  1. Maat 21 beschouwen als grote voeten?
    Onze oudste zoon starte met maat 23… De jongste met maat 21 (en volgens de curves is hij bij de kleinste van de hoop, dus 21 lijkt me niet zo abnormaal…)

  2. Huh? De onze begon met een 18/19 en daar waren gewoon geen schoenen in. Ja, één paar. Chance dat we het niet afgrijselijk lelijk vonden. Dus ze moeten nu niet doen alsof dat de meest gangbare maat is, hoor …

Geef een reactie

