De meeste dromen zijn bedrog


Al zo lang ik me kan herinneren heb ik levendige dromen.
Dromen die ik me heel vaak ook kan herinneren als ik wakker word.
Dat is fijn als het een mooie droom is, maar nachtmerries blijven ook stevig nazinderen…


Tussen al die dromen zit minstens 1 keer per week een droom over Kleine Kadee.
Een droom die niet echt kán zijn.

Ik droomde de afgelopen weken dat hij ja en nee kon zeggen.
Ik droomde dat hij in zinnen sprak (en in mijn droom besefte ik dat ik ervan moest profiteren om hem van alles te vragen, want ik wíst dat het niet klopte).
Ik droomde dat hij alleen, los, op een gewone stoel zat en zelfstandig soep at van zijn lepel.
Ik droomde dat hij kon lopen.
Ik droomde dat hij zijn zus omhelsde…

Eén keer droomde ik de afgelopen weken dat mijn Kleine Kadee zou sterven.
Een regelmatig terugkerende droom waaruit ik wakker word met een gezicht nat van de tranen en een neus vol snot.
Vaak word ik dan wakker in een schreeuw…
Wellicht veroorzaakt door de toch wel hevige toestanden die we al met Kadeeke hebben meegemaakt.
Deze keer was volgens mij de aanleiding het feit dat we gisteren met hem naar de dagkliniek moesten voor botoxinjecties in zijn benen.
Geen narcose, maar een soort roes waardoor hij toch anderhalf uur knock out zou zijn (en ook de komende dagen redelijk suf zou zijn, weten we uit ervaring).
Hem moeten loslaten, toevertrouwen aan een team van mensen die echt wel weten wat ze doen, maar zelf niks geen controle hebben… het maakt me soms bang.

Het is me wat, die dromen…
Die nachtmerries, die zou ik liefst van al kwijt zijn, dat begrijpt u.
Maar die andere dromen, dat is dubbel.
Ik maak de dingen mee die ik (on)bewust zo ontzettend hard mis, maar word als ik wakker word wel telkens met mijn neus op de feiten gedrukt.
Ook daarmee zal ik mettertijd wel leren omgaan zeker?
Hij heeft me al zo veel dingen geleerd, die Kleine Kadee van mij, dit leert hij me vast ook wel.

5 gedachtes over “De meeste dromen zijn bedrog

  1. Mooi geschreven, dromen zijn toch dikwijls een weerspiegeling van wat je onbewust bezig houdt denk ik, maar dat is mijn persoonlijke mening uiteraard… Ik kan me inbeelden dat Kleine Kadee even moeten afgeven, zelfs in handen van dokters, moeilijk moet zijn! 🙂

Geef een reactie

