Reuteldeweutel


Het ging hier goed de laatste tijd.
Het Buitenverblijf was iets voor geplande dat uitstappen, we vertrokken niet meer op het onverwachte op tiendaagse 🙂


Maar donderdag zag ik toch effe allerhande doemscenario’s voorbij flitsen…
Kleine Kadee kwam thuis van school met een vreselijke reutelende ademhaling.
Slijmen die hij niet kon afhoesten, maar die (te) talrijk aanwezig waren.

Het zou niet de eerste keer zijn dat meneer met een longontsteking naar het Buitenverblijf vertrok he?

We gingen thuis aan de slag met puffs en ik draineerde zijn longen zoals de kine me dat lang geleden geleerd had.
Bed wat meer rechtop.
We know the drill… helaas pindakaas 😉
Vrijdag kreeg hij nog ademhalingskine op school en dan stond het weekend voor de deur.

Toch gek he? Zoiets begint ALTIJD nét voor het weekend.

Soit, de slijmen zaten losser, hij kon ze met wat hulp af en toe ophoesten, maar hij was nog plattekes.
We hebben hem dit weekend veel laten rusten.
We hebben gepufft.
We hebben gedraineerd.
En we zijn, ondanks een 20°C in november (!) niet gaan wandelen. Dat risico durfde ik niet te nemen.

We zijn er nog niet helemaal, maar het gaat flink vooruit.
Vandaag weer naar school, ademhalingskine, nog wat TLC van de mama en dat komt goed.

Maar hij kan mij toch nog altijd ferm doen verschieten, dat Kadeeke van mij!

6 gedachtes over “Reuteldeweutel

  1. Geweldig dat jij dat allemaal zelf kan, dat draineren! Ik vrees dat ik daar heel slecht zou in zijn, ik ben op zijn westvlaams gezegd, een dikke trunte! Fantastisch wat jij allemaal doet! Nood breekt wet, ok, maar niet iedereen zou het u nadoen.

Geef een reactie

