Acht


Allerliefste Kleine Kadee van me…
Ik weet niet of jij het echt beseft, maar ik besef het voor ons twee :): jij bent jarig vandaag!!!


Eigenlijk ben jij helemaal geen “kleine” Kadee meer.
Ah nee, jij bent nu al 8 jaar!

Jouw verjaardag is ieder jaar opnieuw wat dubbel voor mij.
Vreugde omdat ik al acht jaar jouw mama mag zijn.
Omdat ik al acht jaar jou onbeperkt mag knuffelen en vertroetelen.
Omdat ik al acht jaar de details op jouw lieve snoet bestudeer om na te gaan wat je wil of niet wil.
Maar evengoed komt, zo rond jouw verjaardag, ook de pijn die ik de afgelopen acht jaar gevoeld heb eventjes keihard weer boven.
De angst van op de momenten dat het echt niet goed ging met je.
Het verdriet om wat had kunnen zijn…

Straks doen wij een uitgebreide schootjes-knuffelsessie en knuffel ik je helemaal plat.
Ik moet ervan profiteren, want aan het tempo waarin jij groeit zal dat schootje-zitten jaar na jaar een grotere uitdaging worden 🙂

Lieve Kleine Kadee, wat ben ik nog altijd blij met jou!
Met wie je bent.
En met hoe je je ogen kan laten fonkelen.

Een dikke verjaardagszoen van je emo-mama x

9 gedachtes over “Acht

  1. mijn mooie jongen,
    mijn stanneman, mijn koekepan,
    mijn lieve schat,

    acht winters reeds
    zoek ik naar
    woord en klank
    en ik zie
    doorheen je frele lijfje
    en achter
    die stoere rolstoel
    alles wat had kunnen zijn.

    ik kijk naar jou,
    mijn mooie jongen,
    en ik hou meer van je
    dan van wie je ooit had kunnen zijn…

    oma

Geef een reactie

