Pantoffelheldin


Het kleinste spook ten huize Kadee heeft al een hele tijd schoentjes.
Ze heeft ook sloffen, Bobux-slofjes om precies te zijn.
Maar warm is dat niet, en het kind had koude voeten (sounds familiar…)


Deze week ging ik dus pantoffels kopen met Flavie.
Er stond een heel assortiment aan Bumba mormels pantoffels, maar wie hier al even meeleest  weet dat ik niet gauw uit vrije wil de kas van Studio100 zal spijzen.
Maar jochei hoera, ze kreeg een ander paar in het vizier: roze pluchen pantoffels, met zilveren sterretjes!

“Ooooh… Mooooooi!” bracht het kind uit, en moeder smolt.

Ik deed ze aan haar voeten om te passen, deed de rits dicht en kon vervolgens de pantoffels van haar voeten halen zonder de rits weer open te doen.
Ze zaten veel te los.

De zoektocht ging verder, maar 40 euro voor een simpel paar pantoffels, dat vind ik erover.
Zoveel geef ik zelfs niet aan mijn eigen pantoffels! 🙂

En toen kwam er een paar blauwe pantoffeltjes met hondjes op de proppen.
En ze pasten ook nog!
En de verkoopster sprak de gevleugelde woorden: ” Ja, dat is eigenlijk wel een jongensmodelleken”
Ik keek eens scheef en toen vervolgde ze: “Maar ja, als gij dat niet erg vindt kan dat voor een meisje ook he?”.

Flavie vond het niet erg en ik ook niet en dus gingen we naar huis met de jongensslofjes 😉

Apetrots toonde ze thuisgekomen haar pantoffels (of haar ” sfoenen” zoals zij ze noemt) aan iedereen die ze zien wilde.
Mijn ongerustheid dat ze in een oogwenk de rits zou openen en de dingen van haar voeten zou trekken bleek ongegrond.
Tot gisteren…
Ze houdt ze nu een kwartiertje aan en vindt het dan o zo fijn de rits open te doen, de pantoffel van haar voet te doen en tenslotte ook haar kous uit te trekken.
Dan gaat ze op één blote voet en één geschoeide voet op stap.

Al bij al dus toch een verbetering: ze heeft nu toch al één warme voet! 😉

11 gedachtes over “Pantoffelheldin

Geef een reactie

