Lap


Heb ik te hard gestoeft over hoe “gezond” 2015 hier verliep?
Hebben we het al te lang gezond kunnen houden hier?

Ik weet het niet.

Maar Kadeeke zeurde eind vorige week.
En in het weekend werd dat ’s nachts huilen.
Beetje verhoging.
Geen koorts.

Tegen zondagnamiddag was het ook overdag: huilen.
Maandagmorgen heb ik hem met een klein hartje naar school gestuurd, met de vraag of de instellingsarts hem eens kon nakijken.
Namiddag ging mijn telefoon: de medische dienst van school…
Ik zag in een flits enkele rampscenario’s passeren.
Maar de verpleegster in kwestie wist me te vertellen dat Kleine Kadee een beginnende oorontsteking had.
In normale omstandigheden wordt dan even afgewacht, maar gezien Kadeeke zijn medische problematiek werd er toch voor gekozen antibiotica op te starten, in de hoop een echte ontsteking te kunnen couperen.
Ik ging uiteraard akkoord.
We weten hier intussen dat oorontstekingen samen gaan met hoge koorts en dat hoge koorts zorgt voor nog meer epilepsie dan ‘normaal’.
En de medicatie deed zijn werk!
Kadeeke was wat stillekes en wat platter, maar lijkt er stilaan door te komen.

Sinds gisteren voel ik mijn keel echter kriebelen en prikken en heb ik een mottige hoest.
Grote Kadee heeft er ook van.
Flavie houdt het fort sterk 🙂

6 gedachtes over “Lap

  1. Oei… Jezelf opsluiten met thee en onder een dekentje kruipen..
    Ocharme, een oorontsteking kan zoooo pijnlijk zijn. Oudste had de een na de andere toen ze baby was. We waren ten einde raad en hadden echt alles geprobeerd. Tot een pientere dr zei dat haar neuspoliepen eruit moesten… Et voila.. Nooit geen oorontsteking meer!
    Veel beterschap 😘

    1. Inderdaad, Kadeeke was nog geen jaar toen ze er uit gingen en hij kreeg ineens ook buisjes. Die waren er binnen het jaar weer uit, maar hij had geen oorontstekingen meer.
      Tot nu… 😉
      En ik kom er wel door hoor, het is niet zo erg als een oorontsteking 😊

Geef een reactie

