Plooien en buigen


Wie hier al een tijdje mee leest, weet dat ik lupus heb.
Mijn ‘wolf’ zoals ik het soms noem.
Eén van de symptomen van die lupus is reumatoïde artritis.
Ik neem daar medicatie voor ja. Pillekes en inspuitingen.
Dingen die in feite ook ongezond zijn, maar ik moet wel, want zonder is de pijn echt wel heel erg scherp.
De kinesist heeft aan mij een vaste klant en probeert de kronkels en knopen er uit te krijgen.
Maar sporten is en blijft een moeilijke voor reuma-patienten…


Lopen geeft te veel harde schokken.
Fietsen zonder al te veel weerstand mag, maar vind hier in het Pajottenland maar eens een weg die niet flink omhoog of omlaag helt…
Zwemmen is dik OK, maar dat vind ik dan weer zo’n gedoe.

En toen hoorde ik dat hier enkele straten vandaan yoga gegeven wordt.
Misschien moest ik dat maar eens proberen!
Wat me-timezou sowieso goed voor me zijn.
En dus trok ik er gisteren voor de eerste keer naartoe.
Een supermeevaller!
Rekken en strekken en bewegen en mijn hoofd leegmaken.

En het moet gezegd: ik kon over het algemeen flink mee met de rest! #zeizemetenigetrots
Ik had nooit gedacht dat ik – afgezien van tijdens de bevallingen van mijn twee kinderen – BLIJ zou zijn met mijn hyperlaxiteit, maar in dit geval was het een meevaller: ik kon soepel meeplooien en -buigen.

Ze gaan mij daar nog zien!

8 gedachtes over “Plooien en buigen

Geef een reactie

