Rust


Afgelopen (lang) weekend brachten wij door in Villa Rozerood.
Het was een heel fijn weerzien daar.
Een klein beetje ‘thuiskomen’ al, hoewel we er nog niet zo vaak geweest zijn.


Kleine Kadee werd vertroeteld dat het geen naam had, Flavieke zorgde indien nodig zelf wel dat ze tonnen aandacht kreeg en Grote Kadee en ik genoten van de (relatieve) rust.
Want het schema van dutjes en troosten en eten geven en medicijnen klaarmaken en geven gaat uiteraard door, maar we werden hierin weer schitterend geholpen door de lieve verpleegsters in de villa.

’s Avonds was er wat meer tijd om de andere ouders wat beter te leren kennen, en ook deze keer waren er een aantal spontane ‘kliks’. Mensen bij wie je vrijwel meteen een stuk herkenning voelt.
Gelijklopende ervaringen, dezelfde kijk op dingen.

En uiteraard was er ook tijd voor Grote Kadee en mij.
Want met een Kadeeke in huis is er vaak niet veel tijd voor ons apart, zeker niet als Flavie ook beslist dat ze haar mannetje vrouwtje wil staan.
Een wandeling naar zee, een café-bezoekje, op het gemakje ongestoord wat kunnen babbelen, …
Mijn lupus strooide wat roet in het eten, ik was niet voorzien op zon en dus niet ingesmeerd tijdens onze wandeling. De combinatie van mijn medicatie en zon is echt geen goed idee en ’s avonds was Eva redelijk uitgeteld.

Over Flavie gesproken: zij sliep bij ons op de kamer in een babybedje.
Dát hebben wij (en een aantal andere gasten, sorry sorry sorry) geweten…
Ze besloot twee nachten een feestje te bouwen, vroeg een extra fles (geen paniek, een extra fles melk!) en bewees dat ze kan tellen tot 10, zingen van Hihihi, hahaha, ‘k stond erbij enz en ook van Ti-jaja-ti-jaja-ti-jaja-ho en ook dat ze heel luid kan roepen Mamaaaaaaa en Papaaaaaaa. Zo ongeveer om het uur.
Top-entertainment, die dochter van ons! 😉
Een nacht werd er wel geslapen.

Het volgende verblijf is geboekt.
En eigenlijk zou ik het wel zien zitten in de toekomst eens een mama-Kadeeke-verblijf te doen.
Hem eens mijn onverdeelde aandacht kunnen schenken.
Quality time op zijn best…
Hoe Grote Kadee en Flavie daarover denken weet ik nog niet…we zien wel! 😉

5 gedachtes over “Rust

Geef een reactie

