Voorzichtige lente


10 maart.
En heel voorzichtig ruik ik de lente.
De zon schijnt weer, de schapen in de buurt kregen lammetjes, ik word ’s morgens wakker van de vogels die hun ochtendbabbel doen…


Het zal u wel duidelijk zijn dat ik hier blij mee ben?

Flavie en ik maakten deze voormiddag een wandelingetje in de buurt.
Vergeet die buggy, vergeet die draagdoek, ze wilde zélf stappen!
We vertrokken dus ‘onbewapend’.

Kijk! Mama! Vogel!
Hoor! Mama!
Lachen met haar eigen schaduw.
Superpret in haar oogjes als mama springt.
Zelf ook willen springen, maar nog niet kunnen en dan maar haar armen in de lucht gooien.
Naar de kippen een beetje verderop gaan kijken.
Daaa-haaag pik! roepen (achterstevoren praten wordt zo hard onderschat ;))

Voordeel aan de lentelucht: je wordt daar moe van.
Hoera voor de middagdutjes!

Als het nog warm genoeg is als Kleine Kadee thuiskomt, ga ik met hem ook nog eens een toertje doen.
Hij geniet ook van de zon op zijn snoet.
Van de beweging in zijn rolstoel.
En van het getsjirp van de vogels.

4 gedachtes over “Voorzichtige lente

Geef een reactie

