Pittig


Vandaag had Kadeeke een vrije dag op school.
Eerlijk?
Vroeger vond ik dat wel leuk, zo eens een extra dagje met mijn Kleine Kadee.
Maar nu zag ik er eigenlijk een beetje tegenop.

Of nee, dat is wat sterk uitgedrukt.
U zal het vast beter begrijpen na een ‘dagoverzichtje’…

7 uur:
Opstaan.
Koffie zetten.
Medicatie voor Kleine Kadee klaarmaken.
Kleren voor hem klaarleggen.
Verpleegster binnenlaten.

7u30:
Grote Kadee komt beneden met Flavie, die alvast een droge luier aan heeft.
Ik neem alvast een slok koffie.
Grote Kadee smeert een boterham voor Flavie en eet er zelf ook eentje.
Ik geef Kleine Kadee eten.

8u:
Ik geef Flavie een fles melk.
Grote Kadee maakt zich boven klaar.

8u30:
Ik ga me boven klaarmaken, slik nog even een slok koffie door.
Terug beneden fris ik Flavie op en kleed ik haar aan.
We zwaaien Grote Kadee tussendoor nog uit.

9u:
Ik zet de kindjes aan het spelen.
Eindelijk kan ik zelf ook ontbijten.

9u30:
Luierwissel Kleine Kadee.
Luierwissel Flavie.

10u:
Bloedafname voor Kleine Kadee.

10u30:
Kindjes in bed, tijd voor een dutje.
Kleine Kadee krijgt nog wat extra vocht toegediend.
Kleine Kadee valt min of meer in slaap.
Flavie vertelt haar avonturen aan haar knuffels.
Ik begin aan het eten voor beide kinderen.

11u30:
Flavie uit bed halen.
Verse luier.
Eten voor Flavie!!!

12u:
Kleine kadee uit bed halen.
Verse luier.
Medicatie maken en toedienen.
Eten voor Kadeeke!!!

12u30:
J, een Facebookvriendinneke die vlakbij werkt, komt haar middagpauze hier spenderen om mij wat bij te staan 💗
We eten samen.

13u:
Flavie in bed, deze keer voor een echte dut!

13u30:
Kleine Kadee gaat er ook in.
Ik zwaai J uit.

14u:
Pfff… Even zitten en uitblazen.

14u20:
Flavie is wakker.
Luier verversen en naar beneden.
Spelen en boekjes voorlezen.
Eens skypen naar opa en oma.

15u15:
Kleine Kadee is weer wakker.
Luierwissel.
Medicatie klaarmaken en toedienen + extra vocht.
Fruit schillen en in stukjes snijden voor Flavie, fruitpap van maken voor Kadeeke.

15u40:
Flavieke krijgt eten.

16u:
Kleine Kadee krijgt fruitpap.
Nadien voorlezen, liedjes zingen, spelen met mijn 2 vedetten.

17u:
Even rust voor mama: Kapitein Winokio wordt opgezet op tv.

17u30:
Havermoutpap maken voor Flavie.
Boterhammen met beleg mixen met melk voor broodpapje Kleine Kadee.
Grote Kadee komt thuis!

18u:
Ik geef Flavie haar havermout.
Grote Kadee geeft Kleine Kadee zijn pap.

18u20:
Ik trek Flavie haar pyjama aan.
Flesje geven en tegen 19u haar bed in.
Medicatie voor Kadeeke klaarmaken.
Grote Kadee gaat frietjes halen (koken zag ik nu echt niet meer zitten).
Terwijl wij eten maakt verpleegster S Kadeeke klaar voor de nacht.

Flavie was superflink vandaag. Dat moet gezegd.
Maar chapeau voor ouders van tweelingen of drielingen!
In feite heb ik 2 baby’s in huis. En dat is pittig.
Ik plof nu in mijn zetel.
En u?

7 gedachtes over “Pittig

Geef een reactie

