Dag meneer!


Flavie begint goed te babbelen.
Binnen dit en een paar jaren praat ze mij onderctafel, mark my words…

Momenteel is ze erg bezig met jongen/meisje, man/vrouw, meneer/mevrouw.
En alles wordt gegroet.
Zo zei ze namiddag toen we gingen wandelen: ‘Dag auto!’, ‘Dag bloem!’, ‘Dag vogel!’ enz.
We waren alleen hier in de wijk, alleen de werkmannen die de stoepen aan het aanleggen zijn reden hier rond.
Toen ze dus ineens ‘Dag meneer!’ (da neneer) riep naar iemand achter mij, draaide ik me om in de verwachting een van de buren te zien staan.

De meneer in kwestie was een van de werklieden-met-territoriumdrang die het nodig vond in volle glorie (owjaaa, gezicht in onze richting… en de rest dus ook) een geurvlag te planten.
Bwèk!

Fijn dat ze zo beleefd was hem ‘meneer’ te noemen. Ik kreeg spontaan andere benamingen in mijn hoofd, maar heb ze maar ingeslikt.
‘Meneer’ in kwestie had zijn koptelefoon/gehoorbescherming van tijdens het werken nog op en heeft de vriendelijke groet van dochterlief niet gehoord.
’t Zijn toch kerels hoor… *roloog*

EDIT: die ‘geurvlag’ is blijkbaar bij verschillende lezers een abstract begrip.
(Mannelijke) dieren zetten een geurvlag om hun territorium af te bakenen, door overal te gaan plassen.
Aangezien hier in de wijk nog steeds een – propere! – werfwc staat, beschouw ik het gedrag van bovenvernoemde als dierlijk…

10 gedachtes over “Dag meneer!

    1. Dan moet hij natuurlijk wel eerst betrapt worden door een agent he? Die passeren hier niet zo vaak in het Hol van Pluto heb ik de indruk…

Geef een reactie

