Relatief


Ons Flavie kan kusjes geven als de beste.
Al een tijdje.
Als ze zin heeft, tenminste.

Maar áls ze in vorm is, is het een echte kusjesmachine!

Vandaag (en eigenlijk de afgelopen dagen ook al) plakt ze enorm aan mij.
Ze klampt zich vast aan mijn nek, aan mijn arm of aan mijn been en wil altijd op mijn schoot zitten.
Als ik dan vraag of ze wat moet ‘mama-tanken’ antwoordt ze met haar allerzieligsdte stemmetje ‘Jaaaaa!’

Toen ik namiddag de boodschapoen wegzette, ging de telefoon.
Ik bleef wat tegen het aanrecht aan staan en Flavieke kwam uitgebreid mijn been knuffelen.
En kussen.
En aaien.
En nog een beetje kussen.
‘Ooooh mámaaaa!’ riep ze gelukzalig uit, waarna ze me verder overlaadde met kusjes.

Mijn moederhart zwol.

Ik werd meteen daarna met lijn voeten op de grond gezet toen de dochter zei: ‘Deur ook!’ en daarna liefdevol de deur kusjes ging geven.

14 gedachtes over “Relatief

Geef een reactie

