De schone slaapster


Sinds ze een week of 6 oud was, sliep ons Flavieke door.
Een ongekende luxe, want Kadeeke haalde ons bijna 7 jaar lang meermaals per nacht uit ons bed.
En gek genoeg sliep hij ook beter sinds hij een zusje kreeg.

Zo rond het ogenblik dat Flavie 2 jaar werd, een beetje eerder, is het beginnen keren.
Steeds vaker sliep ze heel moeilijk in, ging ze zodanig in overdrive dat we haar wel even uit bed moesten halen.
En toen kreeg ik een tip die ik u niet wil onthouden: de gratis app Slaap lekker (van Fox & Sheep).
Als ons Flavieke ‘erover’ gaat, helpt het meestal om haar te zeggen dat we alle diertjes te slapen gaan leggen, de app even te doorlopen en weer naar boven te gaan.
De app bestaat uit een verhaal van een boerderij waar ’s avonds de lichtjes nog aan zijn.
Elk dier wordt slaapwel gewenst, Flavie doet het lichtje uit en dan ga je naar het volgende dier.
Ik ben wat weerhoudend om het standaard elke avond te doen, iets met principes over schermtijd bij kleine kindjes, maar wie weet zwier ik ook die principes ooit wel eens overboord (ik ging mijn kinderen NOOIT terug uit bed halen als ze niet wilden slapen… yeah right!) 😊

En nu dit euvel van de baan is, begint ze tegenwoordig tegen half 5 ’s nachts te roepen dat haar luier nat is.
Zo is het altijd iets.
Binnenkort toch maar eens deftig werk maken van de potjestraining…

3 gedachtes over “De schone slaapster

Geef een reactie

