Circustent


Tijd voor wat jeugdsentiment…

Toen mijn broer en ik klein waren bleef mama thuis om voor ons te zorgen.
Dat betekende onder andere dat wij op woensdagmiddag naar huis gingen en niet naar vriendjes/vriendinnetjes, opvang, … ‘moesten’.
In mijn herinnering dronken wij elke woensdagmiddag als we van school kwamen verse warme chocolademelk die mama langzaam in een steelpannetje klaarmaakte.
Datzelfde steelpannetje staat nu in mijn eigen keukenschuif te blinken en als ik er nu zelf melk in warm flits ik terug naar toen ik klein was 😊

In diezelfde herinnering aan toen aten wij ook elke woensdagmiddag een ‘circustent’.
Het zal allicht niet elke week ‘prijs’ geweest zijn, maar toch vaak.
‘Circustent’ is een benaming die mijn broer verzon, geen idee eigenlijk waar hij dat vandaan haalde, maar de smaak staat me nog glashelder bij.
Verse platte kaas, gemengd met een geplette rijpe banaan en wat suiker.

Vorig weekend bakte ik een kaastaart.
Hiervoor moest ik onder andere platte kaas gebruiken.
Er was nog over en dus kregen Flavie en Kleine Kadee allebei ‘circustent’ voorgeschoteld.
Toen ik de blik op hun snoeten zag, snapte ik waarom mijn moeder ons daar zo vaak van liet smullen!

Een gedachte over “Circustent

Geef een reactie

