Peuterpuberteit (een half jaar later)


Een half jaar geleden schreef ik al eens over de peuterpuberteit van Flavie.
Ow ow ow wat was ik toen naïef 😊

Zes maanden later maakten we toch al wel wat stoten mee met ons (b)engeltje.

‘Nééééé!’ weerklinkt hier dagelijks.
Meermaals 😈

Het bewust overgeven om niet te moeten gaan slapen beschreef ik u al.
Dàt doet ze niet meer, maar haar in bed steken-licht uit-deur dicht is wel verleden tijd.
Mama of papa wordt gecommandeerd ‘poep zitten!’ dus zetten we ons even op de grond naast haar bed, waarna mamzel zich ook neerlegt en vrij snel indommelt.
Maar toch… dat was niet míjn scenario 😊

Flavieke wil alles zelf doen.
Ook de straat oversteken.
Of de trap van de bovenste trede naar beneden gaan. Met mama beneden.😶

Maar vandaag overtrof ze zichzelf.
Ik was met haar in de Hema. En midden in de winkel besloot ze zich te laten gelden, want nee ze mocht van mij niet zomaar alles uit de rekken trekken (tsk tsk tsk strenge mama!)…
Dus smeet ze zich in een Franse colère in het midden van de winkel op de grond. Lang uitgestrekt.
Brullend.
Ik bleef (uiterlijk) kalm en zei iets in de zin van ‘Ah jij kan niet flink zijn? Blijf dan maar liggen, dan winkel ik wel alleen verder…’ en stapte een beetje verder.
Mijn woorden maakten indruk. Want ze stopte met brullen en hing opee’s poeslief aan mijn hand.

De blik van verdtandhouding die een andere moeder me gaf deed deugd 😉

4 gedachtes over “Peuterpuberteit (een half jaar later)

Geef een reactie

