Hulp van de oude man


Kleine Kadee is in kortopvang dit weekend.

Daarom gingen we vandaag met Flavie kijken naar Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten.
Jaja, ik weet het: je mag dat nu niet meer zeggen, van die Zwarte Pieten. Het moet nu Roetveegpiet of whatever zijn.
Pech gehad! Da’s hier MIJN blog en ik heb het over Zwarte Piet! Nah!

Ze is ‘mee’ met het hele Sinterklaasgebeuren.
Liedjes zingen, boekjes lezen, vorige week zei ze ineens tegen mij ‘Sinterklaas is een brave man he mama?’
Het kind is twee jaar…

Tijd om die oude brave man dus eens in het echt te bekijken.

We waren niet alleen en zoals het een van de grootste carnavalsteden van ons land betaamt hadden ook hier de carnavalgroepen zich achter het hele gebeuren gezet (lees: veel volk, veel (te luide) muziek, iemand die het geweldig vond om zichzelf in een microfoon te horen roepen).

Maar er was wél een mooie Sinterklaas en hey, er waren zelfs échte Zwarte Pieten! (Nee ik zal mijn relaas van hierboven niet herhalen, ze waren daar duidelijk dezelfde mening toegedaan 😊 )

‘Mama, ik wil naar sinterklaas gaan!’ piepte ze.
Dus pakte ik haar op, schuifelde door het volk wat dichter en toen… was het gedaan.

Want zoals met zoveel dingen (honden, paarden, ezeltjes en klaarblijkelijk ook Sinterklazen) vindt Flavieke alles geweldig tof vanop een paar meter afstand, maar ga vooral niet dichter…
Ze kroop nét niet in mijn jas toen Zwarte Piet haar een handvol carnavalsnoep toestopte.
Kijken vanop afstand vond ze duidelijk wel leuk, dus deden we dat maar…

Wie hier al even mee leest, weet dat het slapen hier niet meer zo vlotjes gaat.
Vanavond smeedden Grote Kadee en ik een snood plan (hehehe) en betrokken we die oude grijsbaard erbij.
Miss Flavie mocht haar schoentje zetten.
Ah ja, Sinterklaas moet even op prospectie komen om te zien of kindjes wel echt braaf zijn en flink slapen (wink wink!)…
Met veel tralala werd haar schoen gezet, zongen we samen van Sinterklaas Kapoentje en daarna bracht ik haar naar boven.

De oude man moet indruk gemaakt hebben, want hoewel ik nog even naast haar bed moest zitten mompelde ze stilletjes een paar keer ‘Flink zijn he! Flink slapen. Dan brengt Sinterklaas iets lekkers.’

Ik ben benieuwd naar haar snoet morgenvroeg!

Een gedachte over “Hulp van de oude man

Geef een reactie

