Slaap


Gisteren werd Kadeeke hier in het Buitenverblijf in luxe geïnstalleerd.
Hij kreeg een decubitusmatras, een matras gevuld met lucht in compartimenten.
Die luchtdruk wordt op peil gehouden met een pomp.
Dat ding zoemt, maar ok, hij ligt echt wel lekker en heeft veel minder kans op doorligwonden.

Maar u weet hoe dat gaat met Kadeeke en pompen he?
Inderdaad, vannacht ging die pomp in alarm.
De hele nacht.
Piep piep piep…
Ik heb amper geslapen.
Kadeeke had gelukkig een goede nacht.

Tegen 10u mocht hij naar het operatiekwartier.
Wij naar boven en ik alleen terug naar beneden.

Duimen.

Wachten.

Intussen kreeg ik een telefoontje van de buurman.
Grote Kadee had zichzelf buitengesloten en zou mijn sleutel komen ophalen in het UZ.
Uiteraard net toen ik telefoon kreeg dat Kadeeke op de recovery was en ik bij hem mocht…
Maar kijk, de timing was perfect, ik gaf Grote Kadee mijn sleutelbos, stapte door naar de recovery en Kleine Kadee lag nog flink te slapen.
Zonder piepende pomp!
Want terwijl hij op de operatietafel lag, werd de matras van zijn bed vervangen. Dáár zat blijkbaar het probleem!
Hij heeft nog lang op één of andere verre planeet vertoefd, maar na een kleine twee uur kwam hij bij.
Hij was wat misselijk van de verdoving, maar daar kreeg hij iets voor en wij terug naar de afdeling.

De eerste operatie is gelukt!
Nu is het afwachten hoe hij op het product reageert.
Hij wordt met het uur meer zichzelf, charmeert de verpleegsters hier alweer volle bak, …

Opgeluchte mama.
Opgeluchte iedereen-die-meeduimde-en-kaarsjes-brandde.
Dank je wel allemaal!

5 gedachtes over “Slaap

  1. Ik ken dat gepiep, heb ook op zo’n matras gelegen en morfine pompen slaan ook altijd in alarm😉. Gelukkig is kleine Kadee al beetje bij zijn positieven. Veel succes verder! Xxx

Geef een reactie

