Bezoek in de cocon


Sinds woensdag zit ik samen met Kleine Kadee in de cocon van het Buitenverblijf.
En hoewel het uiteraard niet ‘plezant’ is in een ziekenhuis te zijn, heb ik in de afgelopen jaren wel geleerd op een bizarre manier te genieten van die momenten met mijn Kadeeke.

Het leven rondom valt stil.
De wereld lijkt te stoppen met draaien.
Wij leven op planeet Buitenverblijf.

Extra aandacht voor mekaar, tijdens zijn dutjes tijd nemen om te lezen (of te bloggen 😉).
De fanclub is ook deze keer weer op post, maar er zijn heel wat verpleegkundigen van de vorige keren verhuisd naar een andere afdeling.
Kadeeke heeft daar de perfecte oplossing voor: de resterende fans soigneren en de nieuwe verpleegkundigen zo snel mogelijk rond zijn vinger draaien 😁

Woensdagnamiddag zag ik moeder en dochter Giraffenvlekjes, dat schreef ik al.
Vrijdag kwam buurvrouw E. ons een bezoekje brengen.
En vandaag stond oma Kadee er met tante L.
Zo worden de dagen toch even gebroken en gaat de cocon éven een klein beetje open.

Kadeeke ligt momenteel lekker onder de wol.
Vannacht was pittig, met regelmatig pijn en huilbuien. Hartjes voor de pijnstillers!
Ik hoop op een aangenamere nacht voor hem.
Vandaag was hij rustig en kon hij voor elk eetmoment rustig in zijn rolstoel zitten.
Ik voel ook dat de spasticiteit in zijn benen afneemt.
En da’s goed, want daarvoor zijn we hier uiteindelijk.

Ik ga nog wat lezen.
En dan slapen.
Kwestie dat ik het hier nog wat nachten volhou in de cocon!

Een gedachte over “Bezoek in de cocon

Geef een reactie

