Wie zoekt die vindt (?)


Gisteren schreef ik al over de vraagtekens.
De pijn, het huilen, het plotse.

Vandaag hoopte ik op antwoorden.

Kadeeke had een slechte nacht (en ik ook).
Nachtverpleegster S had het druk.
Maar vanmorgen klaarde de lucht op in Kadeekes-land en ging hij vrolijk naar de speelafdeling.
Tegen 11u brachten ze hem terug. Hij was duidelijk moe.
Wat wil je als je ’s nachts amper slaapt?
Ik lag zelf ook wat bij te slapen, dus we staken hem in bed en ik hoopte dat hij mijn voorbeeld zou volgen.

Daar was echter geen tijd voor, want al vrij snel werd er op de deur geklopt.
De neurochirurg kwam Kadeeke eens nakijken, en dan natuurlijk vooral de wonden van de operatie.
De verpleegsters verwijderden de pleisters, Kadeeke werd uitvoerig betast, maar alles werd normaal bevonden.
Wat later kwam de verpleegster nog de nietjes uit zijn rug verwijderen.

Hij rustte nadien nog wat en at toen heel flink.
Na het eten weer even in zijn bedje en namiddag werden we dan verwacht op de radiologie voor een rx van zijn onderrug en een echografie van zijn onderbuik.

Uiteraard hoopte ik dat ze niks ernstigs zouden vinden, al hoopte ik tegelijk dat ze wél iets zouden vinden.
Want dan hadden we een oorzaak voor de pijn en kon er iets aan gedaan worden.
Maar zowel echo als rx bleken normaal.
De katheter zit goed, drukt niet tegen andere zenuwen.
De onderbuik is normaal, er is geen bloedmassa of abces te zien.

Maar wat is het dan wel?

Ik breek er mijn hoofd over.
En met mij de verpleging, de zaalarts, de assistent, …

De huilbuien komen en gaan, even plots als gisteren en de dagen daarvoor.
Morgen wordt er verder gezocht.

Wie zoekt die vindt?

4 gedachtes over “Wie zoekt die vindt (?)

Geef een reactie

