Flavieke in een stroomversnelling


Toen ik vorig jaar Flavieke ging inschrijven in de kleuterschool, vernam ik dat ze vanaf 1 februari naar school zou mogen (want ze werd in januari 2 jaar en 6 maanden).
Het eerstvolgende instapmoment zou na de krokusvakantie zijn, dus stelden we ons daarop in.


Kadeeke zijn operaties werden gepland, potjes training gingen we na die operaties eens serieus tackelen.
Strak plan.

Vorig weekend ging Flavieke een dagje spelen bij de buren, zodat Grote Kadee mij en Kleine Kadee kon komen halen in het Buitenverblijf.
De jongste dochter van de buren gaat sinds begin januari naar school, dus onze 2 vedetten worden klasgenootjes. ❤
Buurvrouw stuurde me een bericht.
In het heen-en-weer schriftje van haar dochter stond dat op 1 februari de nieuwe instappers verwelkomd zouden worden…
‘Of ik zeker was dat Flavie pas na de krokusvakantie zou starten?’

Euhm.

Een telefoontje naar school gisteren volstond om te weten dat er iets misging toen ik de instapdatum kreeg.
Flavie wordt MORGENVROEG verwacht voor haar eerste schooldag!
O ze is er meer dan klaar voor.
Al maanden vraagt ze ‘Mag ik vandaag naar school?’
Maar die potjestraining, tja, daar waren we dus nog niet toe gekomen he!?

Er werd mij gezegd dat dat geen probleem hoeft te zijn, ze mocht zeker starten.
Eerlijk gezegd denk ik zelf ook wel dat ze snel mee zal doen met de anderen.
Peer pressure enzo.
Maar we zijn maandag dus in alle haast nog een brooddoos voor haar gaan kopen (één van Frozen, het kind werd gék van blijdschap in de Colruyt… Moeder dacht ‘Let it gooooo!’).
En wat extra onderbroekjes 😁
En koekjes (ook van Frozen, ah ja!).
Een boekentas had ze al.

Morgen is de grote dag er al.
Kleine stroomversnelling.
Maar als Kadeekesmama besef ik maar al te goed hoe dankbaar ik mag zijn dat ze gewoon naar school kan gaan morgen.
Gaan spelen met nieuwe vriendjes en vriendinnetjes.

Het zal een heel ander verhaal zijn dan toen Kadeeke 2,5 was (en op een wachtlijst kwam…)

Ik denk niet dat ik ga huilen.
Maar wel blinken van trots!

2 gedachtes over “Flavieke in een stroomversnelling

Geef een reactie

