Daar gaat ze


Vandaag was de grote dag.
Flavie haar eerste schooldag.

Hoewel het kort dag was, zag ze het volledig zitten.

Gisteren had ik vlug nog een stapel boeken gehaald in de bib.
Anna gaat naar school.
Milan gaat naar school.
Warre gaat naar school.
Kareltje gaat naar school.

Zo wist ze toch een beetje wat te verwachten 😉

Vanmorgen was Flavie vroeg wakker.
Té vroeg.
Dus kwam ze nog wat verder slapen tussen Grote Kadee en mij, in het grote bed.
Maar bij het eerste geluid van mijn wekker was ze klaarwakker.
Grote Kadee en ik iets minder (tja, ochtendmensen zullen wij nooit worden denk ik).
Opstaan, klaarmaken, ontbijten, spulletjes klaarzetten, …
Ze was precies wel een beetje zenuwachtig, die kleine Flavie 😊

We waren speciaal wat vroeger naar school gegaan zodat ik de juf nog even kon zien.
Die was (nog) niet op de hoogte van het misverstand bij de inschrijving en dus ook niet van het feit dat Flavieke nog niets op het potje doet.
Ze maakte er gelukkig niet al te veel spel van, we zouden wel zien.
Flavieke keek het allemaal met grote ogen aan en hield voor alle zekerheid toch maar stevig mijn hand vast.
Toch was ze ook duidelijk heel nieuwsgierig naar al dat speelgoed. 😁

Toen het moment voor mij gekomen was om te verdwijnen en ik nog een kus kreeg zei ze heel beslist ‘Daa-haag mama!’ en zwaaide nadrukkelijk.
Ik zei nog dat ik haar straks zou komen halen en kreeg nét geen roloog terug *grijns*

Vanmiddag (woensdag he, halve dag school) stond ze flink te wachten aan de schoolpoort.
Rugzak op haar rug.
Die wilde ze trouwens niet afdoen om in de auto te stappen! ‘Maar die is van mij-hij!’
Eenmaal in de auto vroeg ik of het fijn was op school.
Antwoord:’Dat is LEUK mama!!!’
Oef.
‘Ga je morgen nog terug naar school?’
Tegelijk een stem in mijn hoofd: ‘Met deze vraag begeef je je wel op zeer glad ijs, Eva!’
Antwoord: ‘Jaaaaaaaa!’

Juf schreef in haar schriftje dat ze het heel goed gedaan had.
Maar dat ze niet op het potje wilde gaan.

Ach ja, morgen is een nieuwe dag.

De hele namiddag was ze een brok energie.
Maar vanavond was ze uitgeteld.
Mijn kleine peuter is een kleuter ❤

3 gedachtes over “Daar gaat ze

Geef een reactie

