De kers op de taart


Het is krokusvakantie.
Al had ik me de invulling van die vakantie wel een klein beetje anders ingebeeld.

Maar het is niet anders: we zetten gisteren de tweede week in in het Buitenverblijf…
Opa en oma kwamen Flavie ophalen, want nu ook zij vakantie heeft zaten we een beetje in de knoop qua opvang.
Feest voor Flavieke.
Feest voor opa en oma.
Geruststelling voor mama en papa.

Maar Kadeeke, die ligt voorlopig nog wel even in zijn bedje hier, vrees ik…
De darmspoelingen deden (een deel van) hun werk, de PEG-oplossing ook, maar we zijn er blijkbaar nog lang niet.
Hij is nog altijd afwezig.
Gisteren produceerde hij enkele lachjes, vandaag niks.

Oma bleef even bij Kleine Kadee, zodat ik naar huis kon om Flavie haar valiesje te maken (en ik even weg kon uit het ziekenhuis).
Het was fijn om heel even thuis te zijn, om heel even van Flavieke te mogen genieten.

Maar ik was al de hele dag rillerig en ik had het koud en ik voelde overal pijn… Het algemene ‘bwek’-gevoel dus 😉
Maar Grote Kadee had het beste warm (al is hij geen referentie, want hij heeft ALTIJD warm) en Meter Beer die op bezoek kwam had het ook niet koud…
Griep kon niet echt, als lupus-patiënt word ik standaard gevaccineerd.
Maar ik vreesde dus wel een beetje voor een lupus-opstoot. Dat voelt nl. als een stevig griepje…
Maar nee hoor: gisterenavond kwam er ook nog hevige diarree bij!
Owjaaa, de kers op de taart!
Ik ben zo slap als een vod en hoop heel hard dat het zo’n 24uursding is.

Vanmorgen werd Kadeeke opgehaald voor een lactosetest.
Kort samengevat krijgt hij een drankje met veel lactose (in zijn geval via de knopsonde) en krijgt hij dan een ademmasker op dat een bepaalde stof meet in de lucht die hij uitademt.
Maar dat was buiten Kleine Kadee gerekend, hoe slap hij ook is!
Meneer hield gewoon zijn adem in vanaf het moment dat hij het masker opkreeg 😂
Ze hebben hem uiteindelijk wel kunnen afleiden en vanaf dan ging het goed.
’t Is te zeggen…
Hij testte volledig positief. Ons Kadeeke is dus (terug) lactose-intolerant.

Tijdens de test rustte ik wat en sleepte ik mezelf naar de apotheek aan de ingang van het ziekenhuis.
Wat een opgave!
Ik ben onderweg een keer of 4 moeten gaan zitten omdat alles zo tolde.
Terug op de kamer was ik gewapend met Dafalgan en Immodium.
Het gaat, dankzij de goede zorgen van Kleine Kadee zijn fanclub, nu wel een klein beetje beter met mij, maar ik heb nog steeds de energie van een slappe vod.
Dus doe ik vandaag (en wellicht ook morgen) extra beroep op de verpleging voor de verzorging van mijn zoon.
Ik ben gewend die verzorging praktisch volledig zelf te doen, maar dat lukt nu even niet.

Later deze week volgt nog een MRI-scan voor Kleine Kadee (ja, toch!)
We zijn hier nog niet weg.
To be continued…

7 gedachtes over “De kers op de taart

  1. Alles stapelt zich op, lieve Eva….. Ik heb nu zelf kleinkinderen te logeren, maar als het volgende week nog hommeles is, kom ik naar België om IETS te doen. Al is het maar om je was mee te nemen en kraakhelder weer af te leveren.

Geef een reactie

