Over vroeg wakker worden, lentezon en giechelen


Vanmorgen werd ik wakker door een luide klop op de deur en 2 dokters die ineens naast mijn bed stonden.
Voor iemand als ik die ’s morgens wat tijd nodig heeft kan dit tellen… 😊

De heren gastro-enterologen kwamen me vertellen dat er onverwacht een plaatsje was vrijgekomen in de operatiezaal en dat ze vandaag Kleine Kader zijn definitieve duodenale sonde konden plaatsen.
Als ik daarmee akkoord ging.

Terwijl ik me met alle macht afvroeg hoe laat (hoe vroeg?) het in godsnaam was, moest ik beslissen of dit vandaag zou doorgaan of niet…
Er zat al een buisje door zijn neus en op termijn zou dat toch vervangen moeten worden door een definitieve sonde door de buikwand (waar enkele jaren geleden een maagsonde geplaatst werd).
Dus besloot ik ervoor te gaan. De korte pijn…

Ik bracht Kleine Kader mee naar het operatiekwartier, bleef bij hem toen hij in slaap gedaan werd en ging naar buiten.
Na dik 5 weken Buitenverblijf was ik wel toe aan wat zuurstof en dus ging ik buiten op een bankje in de lentezon zitten.
Zon op mijn huid, vitamine D in mijn systeem en mijn gedachten bij mijn Kadeeke…

Alles ging vlot (dat mag ook wel eens) en dus heeft Kadeeke nu een duodenale sonde.
Of beter: hij heeft nu een sonde met dubbele uitgang! Ik kan medicatie in zijn maag laten toekomen en sondevoeding in zijn duodenale.
Wakker worden uit narcose duurde – zoals gewoonlijk – lang, maar eenmaal wakker lag hij zowaar te giechelen!
Mijn zoon, die al weken niet meer giechelt…

Hij blijft hier nog enkele dagen goed onder toezicht.
Maar het plan is wel dat we deze week naar huis gaan!

4 gedachtes over “Over vroeg wakker worden, lentezon en giechelen

Geef een reactie

