Villa Max


Enkele weken geleden verbleven Kleine Kadee en ik samen met moeder en dochter Giraffenvlekjes in het Buitenverblijf.
Moeder Giraffenvlekjes raadde me aan eens een kijkje te nemen op de website van Villa Max.

Dat deed ik.
Villa Max biedt een vakantie aan aan gezinnen met een zeer ziek kind.
Ik stuurde hen een mailtje en al snel kreeg ik antwoord: ze verwachtten ons in de eerste week van de Paasvakantie voor een weekje vakantie met ons gezin in Casa Ametza in Brasschaat! Samen met familie Giraffenvlekjes trouwens!
In eerste instantie was ik wat gepakt in snelheid 😀, ik het het niet zo snel verwacht.
Maar door al onze perikelen in het Buitenverblijf veranderde dat gevoel al snel.
Gedurende een periode van uiteindelijk 6 weken leefde ons gezin namelijk op 2 sporen en het was een emotioneel heftige periode.
Een vakantie als gezin was perfect wat we nodig hadden, het kwam precies op tijd! Al was het nog de vraag of we tegen dan het Buitenverblijf konden verlaten… Het medisch team deed alleszins zijn best om ons voor die datum kunnen laten gaan!
Kleine Kadee maakte het nog eventjes spannend: wij werden op vrijdagavond, 31/03 in Brasschaat verwacht. Maar Kleine Kadee begon tijdens de laatste dagen in het Buitenverblijf terug over te geven, weet u nog?

We kwamen pas vrijdagavond thuis uit het Buitenverblijf en vertrokken zaterdagmorgen naar Brasschaat om daar aan te sluiten.
We hadden veel plannen, waaronder een uitstapje naar de Zoo of naar Planckendael, gaan wandelen, naar de kinderboerderij en vooral genieten van het terug samenzijn als gezin.

Voelt u al nattigheid?

Deze keer was het niet Kadeeke die voor een andere invulling van de plannen zorgde, maar Flavie…
Zaterdagnamiddag klom ze op mijn schoot en was ze met geen stokken van mijn lijf te pellen. Uiteraard had ze me tijdens die hele ziekenhuisperiode erg gemist en ik haar… Ze lag met haar kleine lijfje tegen me aangeplakt en ik vond haar ook wat suf.
De thermometer bracht de verklaring: Flavie had koorts! Meer dan 39°C!
Ik had gelukkig Dafalgan en Perdofen mee,
Maar zondag was de koorts nog zo hoog en maandag ook…
We trokken maandagvoormiddag dan maar naar een dokter in de buurt.
Daar luidde de diagnose ‘ontsteking op de neuspoliepen’. We kregen een ontsmettende oplossing mee om haar neus mee te spoelen (neus spoelen bij een kind is een regelrechte oorlogsverklaring, maar wat moet moet), en de raad haar koorts onder controle te proberen krijgen met Dafalgan en Perdofen.
Tegen het einde van de week moest ze Koortsvrij en veel beter zijn.

Maar familie Kadee zou familie Kadee niet zijn he?

Op maandagnamiddag werden de gezinnen met de limousine naar de bioscoop gebracht om een film naar keuze te gaan kijken.
Wij dus niet.
Uitstapje naar de Zoo of naar Planckendael?
Nope…
Speeltuin? Kinderboerderij? Ook niet…
Wij hebben heel veel binnen gezeten, gelezen, gebabbeld, … maar niks ‘gedaan’…
Het was wel fijn dat de familie Giraffenvlekjes twee huisjes verder zaten. De vele babbels deden deugd.
Tegen woensdagnamiddag durfden we toch eens een klein wandelingetje te doen. Gelukkig had ik de draagdoek mee (buggy’s, daar doen wij niet aan, al helemaal niet in combinatie met de rolstoel) en kon Flavie op mijn rug, want ze had al gauw geen fut meer.
Donderdag was ze koortsvrij. Dachten we. Want tegen half vijf gaf de thermometer al weer 38,8°C aan…
Vandaag moesten we naar huis. Ik heb nog vlug een afspraak bij de dokter geregeld. Die zag direct een flinke oorontsteking en startte antibiotica.
Hopelijk is ze er vlug bovenop…

Kleine Kadee deed het super deze week. Hij genoot duidelijk, lachte heel veel, had pretlichtjes in zijn ogen en hij begon opvallend veel te voelen aan dingen.
Enkele vrijwilligers kwamen langs om met hem te gaan wandelen in de mooie lentezon en hij draaide ze stuk voor stuk rond zijn vinger. De sloeber! Heerlijk om hem zo te zien!

Onze week ‘Villa Max’ verliep anders dan we op voorhand gepland hadden.
Maar al bij al heeft het ons goed gedaan eens niets te moeten, rustig samen te zijn in ons huisje en van mekaar te genieten.
Misschien moeten we dat eens vaker doen?
Al hoop ik dat Flavie er dan geen oorontsteking voor moet doorstaan, dat arme schaapje…

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

4 gedachtes over “Villa Max

  1. Ziet er een leuke plek uit. En zo leuk dat Kadee het fijn vond en dat hij eindelijk weg is uit het UZ. Flavie zal er wel rap bovenop zijn, heel erg jammer dat ze ziek was deze week en dat jullie niet mee konden met de leuke tripjes. Reden genoeg om nog eens te gaan!

Geef een reactie

