Honger!


Mijn Facebook- en Instagramvriendjes worden sinds een week (te?) vaak om de oren geslagen met foto’s van wat hier op tafel verschijnt.

Daar is een reden voor…
Ze heet Mme Zsazsa 😊

Kim – aka Mme Zsazsa dus – werkt aan een kookboek, dat dit najaar verkrijgbaar zal zijn.
Meer bepaald een vegetarisch kookboek dat ‘Honger!’ zal heten.
Ze zocht nog wat mensen om die recepten te testen.
Nu wil ik al lang wat minder vlees op tafel toveren hier, maar:
– vegetarisch… hoe begin je daaraan?
– Grote Kadee is een overtuigd vleeseter, diene mens ziet dat eigenlijk niet zitten
– ik heb echt geen zin in geitenwollensoktoestanden… een cliché dat veggie nog altijd wat overschaduwt

Ik zei toe en kreeg een testbundel met recepten.
Afgelopen week kreeg Grote Kadee niet veel vlees op zijn bord 😈, ah ja, ik moest toch recepten testen?
Elke maaltijd kreeg een foto en werd aan tafel bediscussieerd 😊

Ik maakte spaghetti (altijd voorzichtig beginnen), een chipsschotel met groenten, tortilla en vandaag een ‘linzenstoofpotje uit het Midden-Oosten’
En ja, er zijn wat dingen die ik aangepast heb, maar dat heet ‘koken’, je zet een recept naar je hand (en smaak).
Maar algemeen viel het hier erg in de smaak!
Grote Kadee kloeg niet, af properkes zijn bord leeg en vroeg zelfs een tweede portie.
Zelfs Flavie at flink mee (niet onbelangrijk vind ik, dat een kind gewoon kan mee eten).

Ik ga vanaf nu toch wat vaker de veggie-kaart trekken!
’t Is lekker!

3 gedachtes over “Honger!

  1. Ik heb sinds een kleine maand ook de boeg omgegooid naar veggie omwille van mijn darmproblemen en eerlijk, ik weet niet of ik ermee ga stoppen. Ik ben fan en mijn mannen blijven vlees eten en ik zal als ik het aangeboden krijg ook wel eten, maar voorlopig werkt het prima en is het superlekker…..

  2. t ziet er lekker uit, ik ben heel benieuwd naar het boek! voor mij is allemaal samen eten en geen aparte potjes koken ook een grote pro. Wij eten 1-2 keer per week veggie.

Geef een reactie

