En toen werd ze 3!


Exact een week geleden werd Flavie 3 jaar.

Waarom ik er dan nu pas een blogpost aan wijd?
Een terechte vraag.
Waarop ik u direct een antwoord zal geven zie 😉

Ik vertrok namelijk vorige week maandag voor een week op vakantie met Kleine Kadee!
Inderdaad ja, op Flavie haar verjaardag! Tsk tsk tsk, slechte moeder!
Nee hoor, ze werd zaterdag uitgebreid gevierd en mocht zondag voor een weekje mee bij opa en oma.
Die vakantie met Kleine Kadee, dat is voor een ander vertelselke in een andere blogpost.
Vandaag schrijf ik over mijn dochter.

Want 3 is een magisch getal.
Ik vermoed dat ze vanaf nu zo ongeveer herinneringen zal beginnen opslaan.
Ze slorpt alles in haar belevingen op met een graagte die mooi is om naar te kijken.
Ze dartelt door het leven en zingt van ’s morgens tot ’s avonds.
Ik zeg dan al lachend dat ik Radio Flavie bij me heb, waarop ze met enige verontwaardiging zegt dat dat niet waar is, want ze is een meisje en geen radio! ❤
Ze telt vlotjes tot twintig, begint het alfabet mee te zingen, kent ontelbaar veel liedjes, springt met twee voeten en huppelt.
Ze heeft gevoel voor ritme en ook voor humor, kan smoelen trekken als de beste als ze in form is, maar ze kan evengoed doodverlegen zijn.
Ze kust en ze knuffelt, ze klimt op mijn schoot en in mijn nek.
Elke avond krijg ik bovenop de kusjes en knuffels ook nog een schouderklopje, waar ze dat vandaan haalde is me voorlopig nog een raadsel 😊
Haar koppigheid (eigenzinnigheid?) is nu al bij momenten legendarisch, maar ze is ook ontzettend empathisch.
Toen opa zijn hand in het gips zat vroeg ze regelmatig of opa nog pijn had en haar grote broer vertroetelt ze met plezier.
Zo mocht hij onlangs, toen hij huilde van de maagpijn (vlak voor de laatste ziekenhuisopname dus), al haar knuffels hebben lenen, want dat ging hem troosten, waarop ze effectief al haar knuffels verzamelde en ze bovenop Kadeeke dropte ❤

Gelukkige verjaardag lieve kleine spring in ’t veld, blijf vooral je prachtige zelf!
Dikke kus van mama x

2 gedachtes over “En toen werd ze 3!

Geef een reactie

