Een nieuw schooljaar staat te trappelen aan de deur


Kadeeke gaat naar een MPC, dat wist u wellicht al.
Al 7 jaar ongeveer zit hij in dezelfde leefgroep.
Hij startte er als kleinste kuikentje van de hoop en is nu de oudste van zijn groepje, de Kevertjes.
Ergens hadden we verwacht dat hij in het nieuwe schooljaar zou overgaan naar een volgende leefgroep, de Zonnebloem.
Hij is ouder, er schoven in het verleden al wat klasgenootjes door.
Maar bij het overleg op het einde van vorig schooljaar werd duidelijk gekozen om hem nog een jaartje in deze klas te laten omdat hij zo’n zwaar jaar achter de rug had.

Vorige week kreeg ik telefoon.
Kadeeke gaat op 1 september toch starten in de Zonnebloem.
Een heel dubbel gevoel.
Want natuurlijk ben ik blij dat hij groeit.
Dat ze hem in staat zien meer prikkels aan te kunnen, meer uitdaging.
Maar hij ‘moet’ ook opschuiven omdat er kleinere kinderen instromen, en eigenlijk vind ik dat geen echt argument…
Ik vind het denk ik vooral jammer dat ik het zo laat pas hoorde.
Kadeeke zat 7 jaar in zijn veilige cocon met zijn vaste ploeg rondom hem.
Anders dan bij gewone kinderen die elk jaar van klas veranderen is dat vertrouwde voor Kadeekes net zo belangrijk.

Ik heb er alle vertrouwen in dat zijn overstap goed zal verlopen, maar hiermee wordt toch een hoofdstuk(je) afgesloten: Kleine Kadee wordt weer wat groter.
Ik ben de mensen van de Kevertjes ontzettend dankbaar, voor hun warmte, hun engelengeduld, hun meeleven en hun enthousiasme.

Kadeeke gaat naar een nieuwe klas, maar de Kevertjes zitten voor altijd in ons hart!

2 gedachtes over “Een nieuw schooljaar staat te trappelen aan de deur

  1. Ik begrijp je dubbele gevoel heel goed. Zeker als het langs allerlei kanten klikt, wil je het zo lang mogelijk zo houden. Zoon vier zat bijna 10 jaar bij dezelfde twee juffen in de Aquarelklas.

Geef een reactie

