Een dag vol kleine gelukjes


Vandaag was Kadeeke een dagje thuis. Studiedag voor het personeel in de instelling.
Opa en oma waren voormiddag nog op bezoek, Flavieke ging vandaag naar de speelpleinwerking.
Vanmiddag brachten we opa en oma met de Kadee-mobiel naar het station en ging ik met Kadeeke nog even een boodschap doen.
Gewoon, onder ons tweetjes.
Zoals we het in het verleden zo vaak deden.
Maar het was warm vandaag. Heel warm.
De airco in de winkel stond loeihard, dus toen we buiten kwamen voelde het eens zo warm aan.
Eenmaal thuisgekomen had hij duidelijk wel wat last van de warmte, dus legde ik hem even op zijn bed.
Kleine Kadee heeft de koelste kamer van ons huis, dus dat zit wel snor!
Terwijl zijn energiepeil wat werd opgeladen ruimde ik wat op.

Al vlug was Lou daar en ging ik Flavieke ophalen.
Onderweg zag ik een kleine glijbaan langs de weg staan met een bordje ‘gratis mee te nemen’.
Nu heeft Flavie een haat-liefderelatie met glijbanen…
Langs de ene kant zou ze er heel graag af glijden, langs de andere kant is het vaak nét iets te spannend voor mijn kleine durf-al.
Maar daar stond ze dus zomaar langs de kant van de weg: een gratis mee te nemen glijbaan op baby-/peuterhoogte.

I-de-aal dus!

En ik reed door 😱

Nu moest ik al heel gauw terug voorbij die plek rijden (daarover straks meer), dus ik heb keihard gehoopt dat de glijbaan er dan nog zou staan en jieha-ja-ja, ze stond er nog!
Ik stopte deze keer wel en stak het gevaarte in de Kadee-mobiel (plaats zat!).

Flavie was gek genoeg niet meteen enthousiast, al kan de vermoeidheid van een warme dag en een hele dag druk spelen daar wel voor iets tussen zitten.
Maar Lou deed haar ding en toen ik terugkwam van mijn afspraak (ik moest nog effe rijden zei ik toch?) gleed Flavie naar beneden alsof ze nooit iets anders gedaan had.
Tsjakka!

Mijn afspraak dan…
Ik mocht vandaag gaan kennismaken met het team van de Zonnebloem, de nieuwe leefgroep van Kleine Kadee.
Eva reed dus richting school.
En ik werd verwelkomd door een heel lief, enthousiast team.
Ze waren duidelijk al gebrieft door zijn huidige fanclub, waren ook al op de hoogte van zijn charmeert ziekten, maar ze namen ook uitgebreid de tijd om mij te horen en zichzelf voor te stellen.
En hoewel we de Kevertjesklas gaan missen, viel het welkom in de Zonnebloemklas me best goed mee.

Wordt zeker vervolgd…

Geef een reactie

