Vertellen


Lieve Kleine Kadee,

Vertellen, dat doe ik hier nu al meer dan 8 jaar (ácht jaar??? Serieus?! 😱). Over jou. Over mij. Over papa. Over kleine zus. Over ons.
Ik vertel mijn vertelselkes hier op de blog, maar even goed ‘live’ bij de juiste gelegenheid.

Morgen is weer zo’n gelegenheid.

Want dan ga ik weer naar Gent.
Naar de Hogeschool daar, waar ik – het wordt stilaan een jaarlijkse gewoonte – over jou ga vertellen aan de laatstejaarsstudenten logopedie.
Ik ga vertellen als mama én als logopediste (maar toch vooral als mama hoor 😉).

Over jou.
Over onze ‘reis’ samen.
Over hoe het leven verandert als ‘dit’ gebeurt.
En over hoe wij, zo goed en zo kwaad als dat gaat, proberen een zo normaal mogelijk leven te leiden.

Ieder jaar opnieuw zie ik op een gegeven moment de boodschap binnenkomen bij de (meeste) studenten.
Het moment waarop de theorie uit de curus een gezicht krijgt en gaat léven.
En in feite hoop ik dat ik hen nog net dat tikkeltje verder kan laten kijken, voorbij de beperkingen waarover ik ga vertellen.

Ik hoop dat ze zien wat een heerlijk ventje jij bent, hoeveel je me geleerd hebt en hoeveel kleine vreugdemomentjes je ons bezorgt.

Kus,
Mama x

7 gedachtes over “Vertellen

  1. Wat een weelde voor de studenten Eva ! De realiteit met al haar hindernissen, maar doorweven met zoveel wilskracht en vooral veel liefde ! Heftig, maar krachtig !
    Knuf,

Geef een reactie

